10.02.2008

Geschrieben, den 10 Februar 1915.

Feldpostkarte.
Kære Mie!

Altsaa er vi nu ankommen til Staden Douai hvor vi bliver i nogle Dage, du skulde bar see, siggen et fint Kvarter vi har. 2 Mand et Værelse, et fint Gjæstevæ­relse med en storartet Seng, Speilskab og Marmor Vaskebord, og 2 stor Spejle, saa vi kan ordentlig faa os spejlet, et megtig Fuldskæg har jeg nu atter, som jeg skiller af paa Mitten. Haarfricuren har jeg helt kort, saa jeg tror ikke du kunde kjende mig mere. Beboerne er meget gjestfri imod os, hær kan men ogsaa købe sig hvad man har behov. Kom hærtil i Morgen, efter 12 Timers Jernbanekørsel, dem der har dorlig Tøj bliver hær ny iklædte. I Gaar fik jeg det første Kort fra Moder som jeg glædede mig meget til. Saa en kærlig Hilsen fra din tro Georg.

Haaber at høre fra dig i Dag. Lev vel med Jesus.

0 kommentarer: